Velkommen til Silkeborg Cykel Ring Motion

På denne hjemmeside giver vi et indblik i, hvad Silkeborg Cykel Ring Motion (SCR-Motion) står for. Vores klub er en selvstændig cykelklub, der har til formål at skabe en aktiv og engageret klub for alle cykelmotionister. Vi ved, at glæden ved at cykle en lang tur på en dejlig sommerdag bliver endnu større, når man kan gøre det sammen med mange andre ryttere.

Alderen spiller ingen rolle hos os. Uanset om du er 15 eller 70 år gammel, er der altid plads til én mere hos os. Vi er heldige at bo i et af Danmarks bedste områder til cykling, hvor vi kører på velplejede racercykler om sommeren og skifter til mountain / gravel bikes i skovene, når vinteren nærmer sig.

Du kan forvente at få nye cykelbekendtskaber, gode træningsture og ikke mindst mange kilometer i benene som medlem i SCR-Motion.

Hvem, hvad og hvor

Landevejssæsonen starter den 1. april, hvor vi træner hver tirsdag og torsdag kl. 17:30. Mødestedet er Iskælderdalen, Sejsvej 19, 8600 Silkeborg. Vi cykler også træningsture om lørdagen og søndagen, og disse ture aftales typisk på vores Facebook-side (SCR Motion). Derudover planlægger vi løbende aktiviteter gennem året, hvor der er fokus på at teste benene af med alternative træningspas.

Her kan du finde et udpluk af aktiviteter:

• Opstart af landevejssæsonen den 1. april.
  • Træningslejr på tre dage om foråret.
  • Forskellige social rides ture – typisk en gang pr. måned om sommeren
  • Weekend tur samt udenlands ture
  • Fælles deltagelse i forskellige motionscykelløb.
  • Afslutning af landevejssæsonen ved udgangen af september.
  • MTB/Gravel-ture om vinteren
  • Klubaftener om vinteren med spændende indlæg.

Som medlem får du en række fordele ud over de nævnte:

• Fællesskab om cykelsporten.
  • Medlemskab af DCU-motion.
  • "Cykel-Motion Danmark" bladet fire gange om året.
  • Mulighed for at købe kvalitets klubtøj til favorable priser.
  • Klubaftener med forskellige aktiviteter.
  • Træning i hyggeligt samvær.
  • Naturoplevelser i det smukke landskab omkring Silkeborg.
  • Alt dette og meget mere for et beskedent årligt klubkontingent.

Kan du følge med?

I Silkeborg Cykelring Motion (SCR-M) har vi, ligesom mange andre cykelklubber i Danmark, erkendt, at forskellene i fart ofte kan være et problem. Når vi samles til træning, er der ofte stor variation i rytternes formåen, træningstilstand og ambitioner. Det er klart, at en rytter, der kun cykler et par gange om måneden, ikke er lige så stærk som en, der cykler flere gange om ugen. Vi har desværre oplevet, at nye ryttere har haft svært ved at følge med og har følt sig pressede til at yde mere, end de kunne. Det vil vi undgå, fordi vi i SCR-Motion mener, at der skal være plads til alle.

Derfor har vi valgt at opdele vores træning i forskellige hold baseret på gennemsnitshastigheder. Dette giver nye medlemmer en god mulighed for at deltage uden at blive efterladt. Vores motto er "Vi kører ud sammen, og vi kommer hjem sammen."

For nyligt har vi indført det, vi kalder holdkaptajner på vores træningsture. Holdkaptajnerne er sat i verden for at sikre høj sikkerhed på vores træningsture sammen. Det betyder, at hver gruppe bliver anført af en holdleder, som sikrer sig, at alle mand er med, og at vi holder det rigtige tempo. Det skaber trygge rammer for både os som cyklister og vores medtrafikanter på landevejene.

Her er vores hold

Hold 1 (de hurtigste)
Gennemsnitshastighed: 30-35 km/t. Ruten, vi cykler, vil blive angivet på vores hjemmeside.

Hold 2
Gennemsnitshastighed: 28-30 km/t. Som ovenfor.

Hold 3
Gennemsnitshastighed: Ca. 26-28 km/t. Som ovenfor.

Hold 4
Gennemsnitshastighed: Ca. 22-25 km/t. Som ovenfor.

Vil du vide mere?

Hvis du har lyst til at vide endnu mere om Silkeborg Cykelring Motion, er du velkommen til at skrive til os enten på mail eller på vores Facebook-side Silkeborg Cykle Ring Motion (SCR). Du er også velkommen til at møde op uanmeldt til vores træningsture og cykle med et par gange, før du melder dig ind i klubben.

Hvis du allerede har besluttet dig for at blive medlem af klubben, kan du tilmelde dig på linket neden for. Oplysningerne sendes til klubbens kasserer og vil kun blive brugt internt af klubbens medlemmer og bestyrelse. Når vi modtager din tilmelding, vil vi kontakte dig hurtigst muligt.